پشتیبانی به صورت شبانه روزی

چگونه فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟

اسپادان سرویس » لوازم خانگی » چگونه فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟

چگونه فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟

نویسنده:

فهرست مطالب

کاهش کیفیت آب آشامیدنی و آلودگی روزافزون آب، انسان ها را مجاب کرده است که از روش های مختلفی برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده کنند. یکی از رایج ترین روش های تصفیه آب آشامیدنی، فیلتر هایی است که روی یخچال ها نصب می شود و به این طریق از آلودگی آب تا حد امکان کاسته می شود. بحث این است که این قطعه نیز مانند هر قطعه دیگری پس از مدتی فرسوده شده و از کار می افتد. در چنین مواقعی شما باید فیلتر یخچال را تعویض کنید. اما چه زمانی برای تعویض فیلتر یخچال اقدام کنیم؟ چگونه فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟ چرا باید این فیلتر را تعویض کنیم؟ در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

چرا باید فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟

تعویض به موقع و درست فیلتر یخچال سبب می شود که :

  • آب معدنی شود.
  • نیترات به آب افزوده شود
  • سبب آنتی باکتریال شدن آب می شود.

به توجه به این که در حال حاضر در آب های آشامیدنی موادی مانند کلر، املاح و باکتری و رسوب یافت می شود، باید تصفیه درست آب را جدی تر بگیریم.

هر چند وقت یک بار برای تعویض فیلتر یخچال اقدام کنیم؟

در اغلب یخچال ها قسمتی به نام چراغ فیلتر وجود دارد که هر 6 ماه یک بار برای تعویض فیلتر یخچال هشدار می دهد. اما به یاد داشته باشید که چراغ فیلتر تنها یک سنسور است که به صورت پیشفرض تنظیم شده است و ممکن است گاهی در اثر خطا تا مدت ها روشن نشود. شما باید بدون توجه به آن حداقل هر 6 ماه یک بار فیلتر یخچال را تعویض کنید. فیلتر ها از نظر عمر مفید دارای دو پارامتر مصرفی و زمانی هستند که مقدار مشخصی را برای حداکثر عمر فیلتر بر حسب زمان یا میزان آب مصرفی بیان می کنند. فیلتر های دارای دو نوع درونی و بیرونی هستند. معمولا عمر مفید فیلتر های درونی 6 ماه و عمر مفید فیلتر های بیرون بین 6 ماه تا یک سال می باشد.

هر چند وقت یک بار برای تعویض فیلتر یخچال اقدام کنیم؟

تعمیر یخچال ساید بای ساید در اصفهان

در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر یخچال چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در صورتی که فیلتر یخچال را به موقع تعویض نکنید، علائمی مانند بو و رنگ بد آب این کار را برای شما یادآوری خواهند کرد. تعویض دیر هنگام فیلتر یخچال موجب جمع شدن آلاینده ها و باکتری های مضر در فیلتر می شود و این موضوع سلامت شما را به خطر خواهد انداخت.
انواع فیلتر های موجود برای یخچال ساید بای ساید
به طور کلی سه نوع فیلتر برای یخچال های ساید در بازار موجود است :

  • فیلتر کلر و باکتری
  • فیلتر نیترات
  • فیلتر معدنی
  • فیلتر طعم و رایحه

چگونه فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟

تعویض فیلتر یخچال مراحل و اصول خاص خود را دارد. برای تعویض فیلتر یخچال به وسایل زیر نیاز خواهید داشت :

  • فیلتر آب جدیدی که به تازگی خریداری کرده اید.
  • نوار چسب
  • آچار
  • حوله
  • روان نویس یا ماژیک

چگونه فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟

اکنون در 5 مرحله نحوه صحیح تعویض فیلتر یخچال را با هم بررسی خواهیم کرد.

  1. فیلتر را پیدا کنید
    قبل از هر چیزی باید فیلتر یخچال خود را پیدا کنید. در اغلب یخچال ها فیلتر آب در قسمت مشبک پایینی یخچال قرار دارد. اگر در این قسمت فیلتر را نیافتید، قسمت پشتی گوشه بالای سمت راست یخچال را بررسی کنید. هنگامی که فیلتر را پیدا کردید، یک دکمه را مشاهده خواهید کرد که فیلتر را آزاد می کند.
  2. فیلتر قدیمی را جدا کنید
    در مرحله دوم باید فیلتر قدیمی یخچال را جدا کنید. بسته به نوع یخچال می توانید این کار را با دو روش زیر انجام دهید
    ● در مورد یخچال هایی که فیلتر آن ها دارای کلاهکی است که یک چهارم دور کامل می چرخد، می توانید فیلتر یخچال را با چرخاندن دکمه در خلاف جهت عقربه های ساعت باز کنید. با توجه به این که این دکمه کمی محکم می باشد، ممکن است برای این کار به آچار نیاز پیدا کنید. هنگامی که کلاهک در موقعیت عمودی قرار گرفت آن را بکشید تا فیلتر از جای خود جدا شود. پس از انجام این کار کلاهک فیلتر را از کارتریج جدا کرده و آن را در جایی امن قرار دهید، زیرا از این کلاهک برای فیلتر جدید نیز استفاده خواهید کرد.
    ● اگر فیلتر یخچال شما دارای کلاهکی است که باید دکمه آن را فشار دهید، این کار را انجام دهید و به صورت همزمان فیلتر آب را بکشید تا جدا شود. برای آزاد کردن کلاهک تنها کافی است که آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. سپس کلاهک را در جایی مطمئن قرار دهید، زیرا از آن استفاده خواهید کرد.
    وقتی فیلتر را از یخچال جدا می کنید، ممکن است از آن آب چکه کند. برای جلوگیری از چکه کردن آب، آن را در حالت عمودی قرار دهید و سپس روی حوله ای قرار دهید تا آب آن را جذب کند.
  3. جا انداختن فیلتر جدید
    پس از باز کردن بسته بندی فیلتر جدید، کارتریج را تعویض کنید. در صورتی که فیلتر شما دارای کلاهکی است که یک چهارم دور می چرخد، آن را به راحتی روی فیلتر جدید بلغزانید. سپس فیلتر جدید را در جای خود قرار داده و مراقب باشید که بیش از اندازه آن را نپیچید. برای جا انداختن کلاهک آن را در جهت عقربه های ساعت بپیچانید. در مورد فیلتر هایی که کلاهک آن ها دارای دکمه است، کافی است فیلتر را در جایگاهش قرار دهید و آن را تنظیم کنید تا صدای جا افتادن آن را بشنوید.
  4.  فیلتر جدید را پاکسازی کنید
    چند گالن آب را از فیلتر جدید عبور دهید تا تمامی آثار کربن از بین برود. این کار بسیار آسان بوده، کمتر از 5 دقیقه زمان می برد و مانع اسپری شدن و پخش شدن کربن از دیسپنسر می شود. همچنین این کار سبب از بین رفتن ناخالصی های تشکیل شده در هنگام تولید از کارخانه می شود.
  5. یخچال را ریست کنید
    در مرحله آخر نوبت ریست کردن یخچال می شود. نحوه ریست کردن هر مدل یخچال در دفترچه راهنمای آن شرح داده شده است. در بیشتر مدل های یخچال، برای ریست کردن باید دکمه ریست را چند ثانیه نگه داشته و یا چند بار فشار دهید.

خدمات سریع و ارزان با اسپادان سرویس

شرکت خدماتی اسپادان سرویس با چندین سال سابقه در حوزه تعمیر لوازم برقی و خانگی، یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات تعویض فیلتر یخچال در اصفهان بوده و شما می توانید جهت تعمیر یخچال در اصفهان، از طریق بخش « تماس با ما » با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوشته های اخیر

تماس با ما

تلفن تماس : 03133450854

تلفن تماس : 09137401769

تلفن تماس : 09137401764

ایمیل : info@spadan-service.ir

تماس و پشتیبانی به صورت شبانه روزی