پشتیبانی به صورت شبانه روزی

دلايل عدم کارکرد درست يخ ساز يخچال

اسپادان سرویس » لوازم خانگی » دلايل عدم کارکرد درست يخ ساز يخچال

دلايل عدم کارکرد درست يخ ساز يخچال

نویسنده:

فهرست مطالب

یکی از مسائلی همیشه باعث می‌ شود تا استفاده کنندگان از یخچال‌ های امروزی با مشکل مواجه شوند، خرابی یا درست کار نکردن یخ ساز است. با استفاده از یخ ساز ما می‌ توانیم یخ‌ هایی در اندازه کوچک را برای نوشیدنی‌ ها و خوراکی‌ های مختلف در اختیار داشته باشیم و در صورتی که این قسمت به درستی کار نکند، باید حتما سراغ افراد فعال در زمینه تعمیر یخچال برویم. البته باید در نظر داشته باشید که برندهای مختلف تولید کننده یخچال، تکنولوژی متفاوتی برای این قسمت در نظر گرفته‌ اند و به همین دلیل روند تعمیر یخچال در چنین شرایطی متفاوت خواهد شد. شناخت دلایل عدم کارکرد درست یخ ساز می‌ تواند به ما کمک کند که برخی از مشکلات یخ ساز را خودمان به راحتی برطرف کنیم یا حداقل در زمان بروز مشکل، اقدام درستی داشته باشیم. از همین رو متخصصان سایت اسپادان سرویس در ادامه این مطلب از تجربیات خود زمینه تعمیر یخچال و نکات مربوط به برطرف ساختن مشکلات یخ ساز بیشتر صحبت می‌ کنند.

درست کار نکردن یخ ساز یخچال

به طور کلی برای درست کار نکردن یخ ساز در یخچالِ شما، 2 دلیل کلی وجود دارد. بروز هر کدام از موارد باعث می‌ شود تا شاهد عملکرد نادرست یخ ساز باشید. در ادامه این بخش، دو مورد گفته شده را با هم مورد بررسی بیشتری قرار می‌ دهیم و سپس سراغ تشریح هر کدام از آنها به صورت جداگانه می‌ رویم:

    • در شرایط خاصی ممکن است مشاهده کنید که روند یخ سازی دچار مشکل شده است و به این صورت هیچگونه یخی تولید نمی‌ شود.
    • دلیل دوم بروز این مشکلات معمولا روند تخلیه یخ است که از یخ ساز به درستی انجام نمی‌ شود. به عنوان مثال در بیشتر موارد ممکن است مشاهده شود که قطعات یخ به یکدیگر چسبیده‌ اند و بیرون نمی‌ آیند.

تعمیر یخچال ساید بای ساید در اصفهان

بررسی مشکلات یخ ساز در یخچال‌ های سامسونگ، دوو و ال جی

در اولین مرحله باید مطمئن شوید که کلید یخ ساز روشن است، چرا که ممکن است این قسمت به شکلی غیر عمدی خاموش شده باشد و با روشن کردن آن به راحتی روند کاری یخ ساز آغاز می‌ شود. البته در نظر داشته باشید که در برخی از به جای کلید اهرم کوچکی وجود دارد که با نام اهرم یخ ساز شناخته می‌ شود. در چنین شرایطی برای مطمئن شدن از روشن بودن یخ ساز، باید اهرم را در جهت پایین قرار دهید. همچنین در برخی از موارد ممکن است افراد در فصول سرد سال، یخ سازِ یخچال خود را خاموش کنند. در چنین شرایطی که مدت زمان بیشتری طول بکشد که روند یخ سازی یخچال شروع شود. در بسیاری از یخچال‌ ها این روند 2 ساعت و در برخی (مانند ساید باید ساید ال جی) این روند ممکن است تا 12 ساعت نیز طول بکشد. در صورتی که با روشن کردن یخ ساز هنوز هم شاهد عملکرد درست آن نیستید، بهتر است با متخصصین تعمیر یخچال فریزر تماس بگیرید. همچنین متخصصان ما در سایت اسپادان سرویس آماده ارائه خدمات تعمیر یخچال در اصفهان به شما هستند.

بررسی مشکلات یخساز در یخچال‌ های سامسونگ، دوو و ال جی

دلیل کار نکردن یخ ساز در زمان روشن بودن چیست؟

ممکن است بعد از روشن کردن یخساز باز هم مشاهده کنید که دستگاه کار نمی‌ کند. در چنین شرایطی متخصصان بر این باورند که باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

    • در چنین شرایطی که قبل از همه چیز بهتر است که قسمت های مانند شیر آب یخچال را مورد بررسی قرار دهید و یا در صورتی که از شیلنگ برای این کار استفاده شده است، مطمئن شوید که شیلنگ تحت فشار، پیچیدگی، تا شدن و… نشده باشد. اگر متوجه شدید که هیچ مانعی برای انتقال آب در سیستم یخچال شما دیده نمی ‎شود، می‌ توانید سراغ بررسی لوله انتقال آب به یخ ساز بروید. در بسیاری از شرایط ممکن است یخ زدن آب در این لوله باعث کار نکردن یخ ساز یخچال شما شود.
    • فیلترهای یخچال را مورد بررسی قرار دهید: بسته به میزان رسوبات و ناخالصی‌ های موجود در آب، فیلتر استفاده شده در یخچال شما می‌ تواند بعد از مدتی دچار اختلال شود و به این صورت شاهد کار نکردن یخ ساز باشید. این مورد بسیار مهم را به یاد داشته باشید که هر فیلتر آب عمر مفید مشخصی دارد و در صورتی که زمان زیادی از تعویض فیلتر آب یخچال گذشته، باید نسبت به بررسی و تعویض این قسمت اقدام نمایید.
    • در شرایط خاصی ممکن است دمای فریزر کمتر از منفی ۱۲ درجه سانتیگراد شده باشد و همین باعث اختلال در عملکرد یخ ساز خواهد شد. پس در کنار سایر فاکتورها را نیز مورد بررسی قرار دهید. همچنین در چنین شرایطی باید سراغ افراد متخصص در زمینه تعمیر یخچال و فریزر بروید و از آنها کمک بخواهید.
    • برفک زدن درون یخ ساز: در بسیاری از موارد مشاهده می‌ شود که در یخچال‌ های دوو، سامسونگ و ال جی؛ به وجد آمدن برفک در یخ ساز باعث از کار افتادن این قسمت می‌ شود. وجود یخ زدگی یا برفک باعث می‌ شود که عملکرد یخ ساز با مشکل روبرو شده و درست کار نکند.

تماس با اسپادان سرویس :

09137401769

09137401764

دلایل بیرون نیامدن یخ از یخ ساز

تا اینجای کار دلایل درست کار نکردن یخچال چی مربوط به روند تولید یخ بود را با هم مورد بررسی قرار دادیم. اما در بسیاری از موارد مشاهده می‌ کنیم که فرایند ساختن یخ که عبارت است از ورود آب به محفظه و… به درستی طی می‌ شود؛ اما روند تهیه یخ با مشکل روبرو شده است. این قضیه نیز دلایل خاص خود را دارد که در ادامه آنها را بیشتر مورد بررسی قرار می‌ دهیم:

  • خراب شدن قفل در یخ ساز: درب یخساز انواع یخچال‌ های دوو، سامسونگ و ال جی به شکلی طراحی شده است که در مواقع باز بودن آن، یخ سازی آب سردکن نیز از کار می‌ افتند. حتی در مواردی از نظر ظاهری در به این قسمت‌ ها ممکن است سالم به نظر برسد ولی میکروسوئیچ‌ های مورد استفاده در آنها به مشکل برخورده‌ اند. در صورت خرابی این قسمت ها باید سراغ متخصصین تعمیر یخچال بروید.
  • خراب شدن ماژول یخ ساز: ماژول یخساز به شکلی طراحی شده که با استفاده از یک موتور و قطعات یخ ساخته شده را به حرکت در می‌ آورد و به سمت منفذ خروجی هدایت می‌ کند. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، باید سراغ تعمیرکار یخچال در اصفهان یا محل زندگی خود بروید.
  • از کار افتادن سیستم سلونوئید دیسپنسر: در صورتی که این سیستم از کار بیفتد درب خروجی یخ‌ ها نمی‌ تواند باز شود و انباشته شدن یخ در این قسمت می‌ تواند مشکلات مختلفی را برای یخ ساز به وجود آورد.
  • مشکلات سیستم دیسپنسر: بسیاری از این مشکلات می‌ تواند مربوط به خراب شدن برد کنترلی دیسپنسر باشد. این برد که در بخش پشتی نمایشگر یخ ساز قرار گرفته و دکمه‌ های عملگر روی آن هستند. خراب شدن این سیستم باعث از کار افتادن کل سیستم یخ ساز می‌ شود و برای درست کردن آن حتماً باید از متخصصین تعمیر یخچال فریزر کمک بگیرید.
  • چسبیدن قطعات یخ به یکدیگر: اگر دمای هوا بیشتر از حالت معمول در یخچال شود، ممکن است یا آب شده و به یکدیگر بچسبند. همین موضوع باعث می‌ شود تا یخ‌ ها از محفظه بیرون نیایند و عملکرد یخ ساز نمایشگر بر بخورد.

دلایل بیرون نیامدن یخ از یخساز

حال که دلایل عدم کارکرد درست یخ ساز یخچال را فهمیدید، بهتر است این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که هرگونه بی توجهی یا عمل خودسرانه برای برطرف سازی مشکلات این قسمت ها می تواند برای شما گران تمام شود. چرا که عدم تخصص و تجربه در زمینه تعمیر یخچال باعث می‌ شود تا نتوانید عملکرد درستی داشته باشید. شرکت اسپادان سرویس با در اختیار گذاشتن تعمیرکار یخچال در اصفهان به مشتریان خود همواره در تلاش بوده تا روند  تعمیر یخچال در اصفهان را برای همه راحت و بدون دردسر کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات ما می‌ توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را از آنها دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوشته های اخیر

تماس با ما

تلفن تماس : 03133450854

تلفن تماس : 09137401769

تلفن تماس : 09137401764

ایمیل : info@spadan-service.ir

تماس و پشتیبانی به صورت شبانه روزی