پشتیبانی به صورت شبانه روزی

دلیل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

اسپادان سرویس » لوازم خانگی » دلیل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

دلیل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

نویسنده:

فهرست مطالب

یکی از مشکلاتی که شاید با آن دست و پنجه نرم کنید، مربوط به بسته نشدن درب ماشین لباسشویی است. این مشکل می‌ تواند دلایل زیادی داشته باشد. درست در مقابل این مشکل نیز باز نشدن درب ماشین لباسشویی قرار دارد که این مورد نیز دلایل خاص خود را دارد. اگر لباسشویی شما دچار این مشکل شده که درب آن بسته نمی‌ شود پس بقیه این مطلب مخصوص شما است حتما آن را مطالعه کنید.

ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

چرا درب ماشین لباسشویی بسته نمی شود؟

تعمیر لباسشویی اصفهان، تهران، همدان، یزد یا هر شهر دیگری که باشد، می‌ تواند کار ناخوشایند و سختی باشد. زیرا باید معمولا وسیله خراب شده را تا محل حمل کرده و دوباره آن را باز گرداند.
درست به همین دلیل است که اگر لوازم خانگی مانند لباسشویی دچار مشکلات جزئی شود، توجه چندانی به آن نمی‌ شود. اما بسته نشدن درب ماشین لباسشویی مشکلی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. این مشکلات دلایل زیادی دارد که در ادامه به بیان محتمل‌ ترین‌ ها خواهیم پرداخت.

  1. قفل درب ماشین لباسشویی خراب شده است
    اولین دلیلی که به ذهن هر تعمیرکار خواهد رسید که قفل درب خراب شده است. به دلیل استفاده نادرست و فشارهای نامتعارفی که به درب وارد می‌ شود، قفل دچار شکستگی می‌شود. قفل درب ماشین لباسشویی با فشار کمی بسته می‌ شود.
    اما متاسفانه برخی از افراد فشار زیادی به آن وارد کرده و درب لباسشویی را به محکمی می‌ بندند. در نتیجه درب دچار مشکل شده و نه تنها قادر به بستن دوباره درب نیستید، بلکه برای تعویض آن نیز باید به یک متخصص در زمینه تعمیر لباسشویی مراجعه کنید.
  2. لاستیک دور درب لباسشویی خراب شده است
    به تازگی متوجه شده‌ اید که درب به خوبی کیپ نمی‌ شود؟ پس حتما لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را چک کنید. برخی اوقات به دلیل استفاده نادرست از درب ماشین لباسشویی و یا عمر زیاد آن، لاستیک دور درب خراب شده و دیگر درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نمی‌ شود.
    اولین نشانه خراب شدن لاستیک دور درب بسته نشدن درب و چکه کردن آب از گوشه‌ های درب به بیرون است. در این حالت بهترین انتخاب برای شما تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی است.
  3. لولای درب ماشین لباسشویی خراب شده است
    درب ماشین لباسشویی به کمک لولا است که به راحتی چرخیده و به بسته شدن درب بهتر کمک می‌ کند. اما اگر به هر دلیلی این لولا خراب شود درب ممکن است به درستی بسته نشود. ممکن است لولا بسیار سفت و یا بسیار شل باشد. به کمک پیچ‌ ها می‌ توانید آن را سفت یا شل کنید.
    لولاهای خراب شده از بهتر بسته شدن درب جلوگیری می‌ کنند. به همین دلیل بهتر است که زودتر به فکر حل این مشکل باشید. خودتان نیز می‌ توانید به کمک پیچ گوشتی مشکل لولای درب ماشین لباسشویی خود را حل کنید.
  4. دستگیره درب شکسته است
    مدل‌ هایی از لباسشویی وجود دارند که درب آن دارای دستگیره است. در این صورت خرابی و شکستگی آن نقش زیادی در بسته نشدن درب دارد. باید دستگیره شکسته عوض شود تا مشکل درب و بسته نشدن آن حل شود.
    چرا درب ماشین لباسشویی بسته نمی شود؟
  5. درب لباسشویی آسیب فیزیکی دیده است
    معمولا در اسباب کشی‌ ها است که لوازم خانگی آسیب جدی می‌ بینند. در این حین ممکن است به درب ماشین لباسشویی آسیب فیزیکی وارد شده و به موجب آن درب کج شود و یا حتی بشکند. در این صورت می‌ توان دلیل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی را در این مورد دید.
    برای حل این مشکل باید درب به طور کامل عوض شود. معمولا توصیه می‌ شود که این کار را به تنهایی انجام ندهید بلکه آن را به یک تعمیرکار حرفه‌ ای بسپارید. در این صورت از ایجاد آسیب بیشتر به لباسشویی جلوگیری می‌ کنید.
  6. لباس‌ ها بیش از حد و اندازه ماشین لباسشویی هستند
    لباسشویی‌ های مختلف با اندازه‌ های متفاوتی تولید می‌ شوند. برخی اوقات ممکن است لباسشویی داشته باشید که 5 کیلو لباس را در خود جای دهد. اما شما بیش از ظرفیت آن لباس درونش قرار داده باشید.
    در این صورت درب به خوبی بسته نمی‌ شود. مجبورید فشار زیادی به آن وارد کنید. با این کار نه تنها از چرخیدن لباس‌ های جلوگیری می‌ کنید، بلکه موجب خراب شدن قفل درب نیز خواهید شد.با شکستن درب امکان بیرون آمدن آب از درب ماشین لباسشویی نیز وجود دارد.
  7. آسیب دیدن برد ماشین لباسشویی
    قفل درب ماشین لباسشویی به برد داخلی آن متصل است. زمانی که درب بسته شود، فرمان به برد ارسال شده و دستور روشن شدن ماشین لباسشویی را صادر می‌ کند.
    اما اگر برد دچار مشکل و خرابی شده باشد، دیگر ماشین لباسشویی روشن نمی‌ شود و درب آن نیز بسته نمی‌ شود. اگر موارد دیگر را بررسی کرده‌ اید ولی به جایی نرسیده‌ اید، حتما از تعمیرکاران خبره بخواهید که برد را نیز بررسی کنند زیرا ممکن است مشکل از آن باشد.
  8. زبانه قفل خراب شده است
    مورد دیگری که می‌تواند از دلایل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی باشد، خراب شدن زبانه قفل است. ممکن است زبانه قفل به صورت مکانیکی یا برقی از کار افتاده و خراب شود. اگر این زبانه دچار مشکل شود، درب فرمان بسته شدن را به برد اعلام نمی‌ کند.
    در نتیجه درب بسته نمی‌ شود. قفل و زبانه ممکن است شسکته باشند. به دلیل پلاستیک بودن این قطعه، امکان تعمیر آن وجود ندارد. بنابراین معمولا آن را عوض می‌ کنند.
    اگر فکر می‌ کنید دچار مشکل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی خود هستید، پس از یک تعمیرکار خبره بخواهید حتما این مورد را بررسی کند.
    البته می‌ توانید سوئیچ و خراب شدن آن را نیز چک کنید. برخی اوقات مشکل می‌تواند از میکروسوئیچ درب باشد. در این صورت در وسط شستشو و کار کردن لباسشویی درب آن به طور هیچ توضیحی به و طور ناگهانی باز می‌ شود.

خدمات اسپادان سرویس

بدون شک لوازم خانگی به مرور زمان دچار مشکل می‌شوند. در این مطلب در مورد یکی از مشکلات رایج یعنی بسته نشدن درب ماشین لباسشویی صحبت کردیم. این موضوع می‌ تواند به طور کامل ماشین لباسشویی را غیر قابل استفاده کند. به همین دلیل توجه آن بسیار مهم و حیاتی است. اگر به دنبال تعمیرکار لباسشویی در اصفهان هستید، اسپادان سرویس انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. تعمیر لباسشویی در اصفهان در محل و با کمترین هزینه و ضمانت تعمیر از جمله خدماتی است که اسپادان سرویس در اختیار شما قرار می‌ دهد.

سوالات متداول

آیا امکان تعویض درب ماشین لباسشویی وجود دارد؟

برخی اوقات درب ماشین لباسشویی به طور کامل خراب شده و علت بسته نشدن نیز خرابی درب است. در این صورت امکان تعویض وجود خواهد داشت.

زیاد بودن لباس‌ها می‌ تواند سبب بسته نشدن درب ماشین لباسشویی باشد؟

متاسفانه برخی اوقات بیشتر از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس قرار می‌ دهیم. همین می‌ تواند منجر به بسته نشدن درب آن شود.

امکان شکستن قفل درب ماشین لباسشویی وجود دارد؟

استفاده نادرست از قفل درب ماشین لباسشویی می‌ تواند سبب خراب شدن و شکستگی شده و درب به کلی بسته نشود.

درب ماشین لباسشویی هیچ مشکلی نداشته باشد باز هم امکان بسته نشدن آن وجود دارد؟

قفل درب لباسشویی مستقیم به برد آن متصل است. برخی اوقات درب مشکلی ندارد و این برد است که دچار مشکل شده بنابراین توصیه می‌ کنیم برد را نیز بررسی کنید.

بدون بسته شدن کامل درب لباسشویی کار نمی‌ کند؟

سیستم لباسشویی‌ ها به گونه‌ ای طراحی شده که تا درب آن کامل بسته نشود، ماشین لباسشویی کار خود را شروع نمی‌ کند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوشته های اخیر

تماس با ما

تلفن تماس : 03133450854

تلفن تماس : 09137401769

تلفن تماس : 09137401764

ایمیل : info@spadan-service.ir

تماس و پشتیبانی به صورت شبانه روزی